Home / Bedrading / 6iE Slimme WiFi thermostaat
6iE probleemoplossing 2025
Initiƫle probleemoplossing
Als je 6iE geen verbinding maakt met WIFI, volg dan de onderstaande stappen:
1. Controleer of je telefoon is verbonden met je WIFI-netwerk thuis.
2. Controleer of het ingevoerde WIFI-wachtwoord correct is en uit 32 tekens of minder bestaat. (Het WIFI-wachtwoord is normaal gesproken te vinden op de achterkant van de router)..
3. Zorg ervoor dat je thuisnetwerk is ingesteld op 2,4GHz. Als je zowel 2.4GHz als 5GHz kanalen hebt, schakel dan het 5GHz kanaal uit tijdens het verbinden. Zodra het apparaat is toegevoegd kan de 5GHz weer worden ingeschakeld.
Ā· Zie de link voor enkele online instructies over hoe je ervoor kunt zorgen dat je op het 2,4GHz netwerk zit – KPN: https://community.kpn.com/internet-9/modem-router-instellen-op-2-4-ghz-513453. Ziggo: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Van-5-ghz-naar-2-4-ghz-Lamp-kan-alleen-op-2-4/td-p/1094871.
Ā· Je kan ook contact opnemen met je internetprovider om het 5GHz netwerk tijdelijk voor je uit te schakelen.
ALS BOVENSTAANDE NIET WERKT, GA DAN AUB OVER NAAR DE GEAVANCEERDE PROBLEEMOPLOSSING VOOR 6IE.
BELANGRIJK: Bekijk de video onderin de pagina:
Terwijl het apparaat de W 201 fout op het scherm weergeeft, druk je op opnieuw proberen –> Afsluiten – zodat je terug bent op het beginscherm van de 6iE.
De app niet sluiten en de fout op je app negeren. En terwijl de app nog open staat, de thermostaat volledig herstarten. Dan wel via de stroom eraf of via het menu uit en aanzetten en vervolgens netwerk activeren.
Ga naar [Menu] –> [Modus] –> [Uitschakelen] –> [Ja].
Dubbeltik op het scherm om het apparaat weer wakker te maken.
[Menu] –> [Instellingen] –> [Wi-Fi] –> schakel het netwerk in met de netwerkknop rechtsboven.
Houd de app open tijdens dit proces op het verbindingsscherm – laat de thermostaat opnieuw verbinding maken, dit kan tot 2 minuten duren en geef de naam kamer wanneer daarom wordt gevraagd om de setup te voltooien.